Fit, happy & mama

Het online trainingsprogramma voor de postpartum vrouw

Fit, happy & mama

Wat is het?

Dit online programma werd speciaal ontwikkeld voor alle vrouwen met kinderen die weer een sterk en fit lichaam willen. Het programma helpt je inzicht te krijgen in wat een sterk lichaam is, hoe je jouw bekkenbodem kan beschermen en hoe je jouw core kan activeren. Dit is de basis van een sportief lichaam. Het programma bestaat uit een handleiding en een 12-weken trainingsprogramma. We starten bij de basis en bouwen zo op dat jij klaar bent om weer mee te sporten zoals je gewend bent. Door een combinatie van krachttraining en veilige hiit-workouts wordt je lichaam sterk en je conditie opgekrikt.

Wat krijg je?

  1. Een e-reader met tips en tricks over sporten na de zwangerschap. Een heleboel info over wat de zwangerschap met je lichaam heeft gedaan. We bespreken de klachten die je kan overhouden aan je zwangerschap en hoe je hiermee moet omgaan. Hoe pak je het aan als je bevallen bent met een keizersnede?
  2. Toegang tot de facebookgroep ‘Fonda Supermoms’. In deze gesloten groep kan je vragen stellen, filmpjes uploaden, feedback vragen aan zowel mij, als de andere members. Het is fijn om samen met andere mama’s te kunnen praten over jullie post partum journey.
  3. Video’s van alle oefeningen en belangrijke uitleg zodat je alles juist kan uitvoeren en begrijpt.
  4. Een fitter, sterker lichaam dat veel stressbestendiger is.
  5. (optioneel) Een paperback versie van het boek.

Wat leer je in dit programma?

Hoe geraak ik ooit weer fit na de bevalling? Heb jij je dat weleens afgevraagd? Wel er is maar één weg en dat is vooruit. Maar doe dit met respect voor je lichaam en met dankbaarheid voor wat het de voorbije maanden heeft doorstaan/ gedaan voor jou en je kindje. Doe dit traag en pak het slim aan, zodat je ook in de toekomst van een gezond en sterk lichaam kan genieten.

Met dit programma leer jij op een veilige manier de basis te leggen voor een mooie sportieve toekomst.

  • Je leert alles over een correcte ademhaling, gebruik van je core en bekkenbodem en een juiste houding.
  • Je leert welke krachttraining voor jou functioneel is.
  • Je werkt op een veilige manier weer aan je conditie.
  • Je leert op een veilige, verantwoorde manier je looptrainingen weer op te bouwen.

 

Voor wie is dit programma?

Voor vrouwen die pas bevallen zijn en na de bekkenbodemtherapie op een veilige manier hun kracht en conditie willen opbouwen met positieve gevolgen op lange termijn.

Voor vrouwen die al een hele tijd geleden bevallen zijn, maar eigenlijk nooit voldoende aandacht aan hun revalidatie hebben besteed. De redenen kunnen heel uiteenlopend zijn:

  • Je hebt jezelf lang weggecijferd.
  • Je wist niet hoe belangrijk de revalidatie was.
  • Je voelde je meteen goed na je bevalling en bent te snel weer beginnen sporten.
  • Je hebt nooit gesport en had ook niet die intentie, maar nu voel je dat je het nodig hebt.
  • Je schaamt je om je bekkenbodemklachten en problematiek (urineverlies, stoelgangverlies, ongecontroleerd windjes laten, …). Als het deze reden is: écht ga langs bij je bekkenbodemtherapeut. Zij weten hier alles van en zien dit iedere dag. Zet je schaamte opzij, want je hoeft niet voor altijd met die problemen te blijven rondlopen.

Het kan zijn dat je hierdoor bekkenbodemklachten, rug- en of nekklachten hebt. Ga sowieso eerst langs een bekkenbodemtherapeut en ga daarna aan de slag met dit programma. Het helpt je om ook thuis gemotiveerd en consistent aan het werk te gaan en vooruitgang te boeken.