Fit, happy & zwanger

Het online trainingsprogramma voor de postpartum vrouw

Wil jij sterk blijven tijdens je zwangerschap?

 

Wist je dat verschilllende wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat sporten tijdens de zwangerschap zowel voor jou als voor je baby voordelen oplevert?

  • Je doorbloeding wordt beter, waardoor je placenta vergroot en dus meer voedingsstoffen naar de baby stuurt. Het risico op zwangerschapsdiabetes en keizersnede wordt verlaagd.
  • Je kan je conditie behouden. Aangezien een bevalling vergelijkbaar is met een heuse sportwedstrijd is een goede conditie meer dan welkom. Ook nadien zal het rondhossen met je nieuwe kleintje vlotter gaan.
  • Je zal sneller weer op je gewicht van voor de zwangerschap zijn en je hebt een snellere hersteltijd. Je hebt minder kans op een te hoge bloeddruk.
  • Je hebt minder kans op lage rugpijn.
  • Je hebt minder kans op incontinentie.
  • Het voorkomt/verbetert symptomen van depressie.
  • Specifieke krachttraining: Behoud van een sterke core en sneller herstel.
  • Minder lichamelijke klachten tijdens en na je zwangerschap.

Wat is het?

Het programma helpt je inzicht te krijgen in wat een sterk lichaam is, hoe je jouw bekkenbodem kan beschermen en hoe je jouw core kan activeren en beschermen tijdens de zwangerschap. Dit is de basis van een sportief lichaam. Het programma bestaat uit een handleiding en een trainingsprogramma voor heel je zwangerschap.  Het is ook geschikt voor wie geen sportieve achtergrond heeft. Alle oefeningen zijn makkelijk aanpasbaar. Door een combinatie van krachttraining en veilige hiit-workouts blijft je lichaam sterk en behoud je jouw conditie.

Dit is een programma dat ontwikkeld werd met grote zorg en is gebaseerd op wetenschappelijk inzicht. Verwacht je een kwaliteit en kennis.

Voor wie?

 

Voor alle zwangere vrouwen die:

  • tijdens hun zwangerschap sterk willen blijven of worden.
  • hun bekkenbodem willen beschermen wanneer ze sporten tijdens de zwangerschap.
  • hun core willen beschermen.
  • al sportief zijn en willen weten hoe ze veilig verder kunnen sporten tijdens hun zwangerschap.
  • hun lichaam zoveel mogelijk willen beschermen tegen allerlei kwaaltjes van de zwangerschap: bekkenbodemklachten, rugpijn, diastase, depressie, …
  • zich na hun zwangerschap weer sneller als zichzelf willen voelen.

Wat leer je in dit programma?

 

Met dit programma leer jij op een veilige manier de basis te leggen voor een mooie sportieve toekomst.

  • Je leert alles over een correcte ademhaling, gebruik van je core en bekkenbodem en een juiste houding.
  • Je leert welke krachttraining voor jou functioneel is.
  • Je werkt op een veilige manier weer aan je conditie.

 

Wat krijg je?

Het programma bevat een wetenschappelijk onderbouwde handleiding en een veilig en leuk sweaty workoutplan voor tijdens de zwangerschap.

 

 

 

  1. Een e-reader met tips en tricks over sporten tijdens de zwangerschap. Een heleboel info over wat de zwangerschap met je lichaam doet. We bespreken de klachten die je kan krijgen of overhouden door je zwangerschap. Er wordt rekening gehouden met de verschillende trimesters.
  2. Toegang tot de facebookgroep ‘Fonda Supermoms’. In deze gesloten groep kan je vragen stellen, filmpjes uploaden, feedback vragen aan zowel mij, als de andere members. Het is fijn om samen met andere mama’s te kunnen praten over jullie pregnancy journey.
  3. Video’s van alle oefeningen en belangrijke uitleg zodat je alles juist kan uitvoeren en begrijpt.
  4. Een fitter, sterker lichaam dat veel stressbestendiger is.
  5. (optioneel) Een paperback versie van het boek. (coming soon)

Programma kopen:

Heb jij last van bekken- of bekkenbodemklachten tijdens je zwangerschap? Ga langs bij de bekkenbodemtherapeut.

Heb je materiaal nodig?

In het e-book staat een duidelijke materiaallijst. Maar als je dat niet wilt hoef je niks aan te kopen. Je krijgt er meteen een lijst bij met alternatief materiaal dat je thuis hebt liggen.