Hoeveel mag je nog sporten als je zwanger bent? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Het advies is om tijdens je zwangerschap wekelijks 150 minuten te bewegen tegen gemiddelde intensiteit. Kies wat je zelf graag doet. Wel wordt aangeraden om voldoende krachttraining te voorzien.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Kies bijvoorbeeld voor 2X 45 minuten krachttraining en 2X 30 minuten wandelen. Maar je mag gerust ook meer krachttraining doen. Probeer krachttraining steeds te integreren, aangezien dit zoveel voordelen met zich meebrengt.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Dit advies is een gemiddelde. Ben jij een echte sporty spice en ben je het gewoon om 5 uur per week te sporten. Dan kan je dat zeker aanhouden. Alleen is het wel belangrijk om je intensiteit aan te passen. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
In het eerste trimester is het vaak moeilijk om aan 150 minuten te komen door misselijkheid en vermoeidheid. Zit er dan zeker niet mee in om wat minder te doen. Maar weet wel dat je conditie en kracht achteruit gaan, en dus rekening mee dient te houden vanaf het tweede trimester inzake intensiteit van je trainingen.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Ik laat jullie in een volgende post weten hoe je best je intensiteit kan meten. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Weet je zelf niet hoe je dit moet aanpakken? In mijn programma ‘Fit, happy & zwanger’ vind je alles wat je moet weten over sporten tijdens je zwangerschap + een trainingsplan voor je hele zwangerschap mét video’s. ⠀⠀⠀⠀⠀

⠀⠀⠀⠀

 

Céline Janssens
hello@fitbyfonda.be
Geen reactie's

Geef een reactie